Jak zwiększyłam widoczność stron w top 3 Google o 317% i top 10 o 197%?

Jak zwiększyłam widoczność stron w top 3 Google o 317% i top 10 o 197%?

Case study wzrostu widoczności serwisów habapolska.pl/edukacja oraz habapolska.pl/zabawki w top 3 Google o 317% i top 10 o 197%

O firmie/projekcie

Habapolska sp. z o.o., jest to polski oddział niemieckiej, międzynarodowej firmy HABA FAMILYGROUP, lidera w dostarczaniu kompletnych, sprawdzonych rozwiązań edukacyjnych i terapeutycznych w Polsce, Europie i na świecie.

W momencie rozpoczęcia naszej współpracy (04.2021 r.), pozycjonowaniem serwisów www, od 10 miesięcy zajmowała się tym jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych agencji SEO w Polsce.

Opis problemu

Celem podjęcia współpracy z firmą był wzrost widoczności firmy w Google oraz poprawa użyteczności stron www, w tym m.in. optymalizacja pod kątem UX, poprawa opisów produktów i kategorii.

Co osiągnęłam?

Moje działania przełożyły się na średni wzrost widoczności w Google w TOP3 – z 34 do 108 słów kluczowych, jak i ze 163 do 319 TOP 10.
Wzrosła liczba użytkowników pozyskanych w wyszukiwarce Google – o 28,66%.

Zwiększyła się też liczba nowych użytkowników (28,92%), liczba odsłon i sesji.

Jak tego dokonałam?

Na przestrzeni ostatniego roku wykonałam:

  • analizę optymalizacyjną serwisu www:
    – zmiana serwera na szybszy – wybór wydajniejszego hostingu i migracja na nowy serwer – znacząca poprawa page speed strony,
    – uporządkowanie kodu źródłowego strony,
    – optymalizację nowododawanych grafik: konwersja i zmniejszenie rozmiarów, nazwy plików i ALT txt
    – eliminowanie zbędnych przekierowań
  • analizę użytkowników serwisu i źródeł pozyskanego ruchu
  • publikację artykułów blogowych w branżowych serwisach www
  • pozyskanie bardzo mocnego linka z fundacji i strony Przylądka Nadziei, wzmianki PR na temat naszej współpracy
  • audyt, poprawa i opracowanie treści stron kategorii oraz opisów produktów (prace w tym zakresie trwają nadal)
  • optymalizację nazw, meta tagów (title, description) oraz nagłówków dla rozbudowanej ścieżki kategorii

Założenia oraz punkt startowy

Założeniem współpracy z Habapolska.pl było zwiększenie widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania Google.
Skupiłam się przede wszystkim na budowaniu widoczności kategorii/podkategorii serwisu oraz stron opisowych produktów.
Lepsza widoczność oraz większy ruch organiczny w finalnym rozrachunku ma przynieść jeszcze większą rozpoznawalność marki HABA w Polsce.

Efekt moich działań pokazuje wzrost widoczności serwisu w SERP w TOP 3 oraz TOP 10:

Top 3 - wzrost widoczności fraz 2021 v. 2022
Top 3 – wzrost widoczności fraz 2021 v. 2022
Top 3 - wzrost widoczności fraz 2021 v. 2022
Top 3 – wzrost widoczności fraz 2021 v. 2022

Słowa kluczowe w top 3 i top 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chciałbyś zobaczyć podobne wyniki u siebie? Skontaktuj się ze mną, a porozmawiamy o możliwościach rozwoju Twojego serwisu www.

Posted in SEO