Zdobywanie linków za pomocą content marketingu
Linkowanie jest jednym z filarów zdobywania wysokich pozycji w Google, jednak po wprowadzeniu w lipcu 20014 roku kolejnych istotnych zmian, budowanie zaplecz przestało być opłacalne.
Obecnie, po aktualizacjach algorytmów, nie są już tak efektywne; co więcej – bardziej niż kiedyś grożą filtrem Google.
Najlepsze obecnie rozwiązanie to sukcesywne zdobywanie wartościowych, naturalnych linków do strony, rozumiana jako część strategii content marketingowej.
Content marketing a linki – rozwiązania
Gdy nie masz już pomysłów na interesującą treść, post na Facebooku czy post na firmowym blogu, spróbuj następujące rozwiązania:
– publikuj poradniki i tutoriale, zaczynające się od: „Jak…”, „W jaki sposób..”, „Dlaczego…”, „10 kroków do …” „3 sposoby na …”
Możliwości stworzenia intrygujących nagłówków jest naprawdę wiele.
– przygotuj listę najlepszych produktów/usług, informując o tym producentów, właścicieli marki,
– opublikuj wpis gościnny na blogu lub w serwisie tematycznym – umieść także link do strony w swoim opisie (gdy będziesz miał taką możliwość)
– infografika – pamiętaj, aby dodać przycisk do udostępniania z linkiem
– wywiad z ekspertem – budujesz pozycję eksperta w swojej dziedzinie
– zestawienie plusy/minusy lub fakty i mity – wpis wywoła dyskusję – zobaczysz, będzie chętniej udostępniany, zwłaszcza wtedy, gdy temat będzie kontrowersyjny
– recenzja produktu lub usługi – im bardziej kontrowersyjna (oczywiście w ramach przyzwoitości i rozsądku), tym chętniej będzie sharowana wśród internautów
– stwórz mem branżowy – ma on duży potencjał wirusowy, nie tylko w social media, ale też w różnego typu zestawieniach-
– podziel się swoimi doświadczeniami i pokaż ciekawe case study – tworząc analizy budujesz wizerunek eksperta
Jak powinien wyglądać link w działaniach Content Marketingowych?
Na pewno nie powinieneś dodawać dużej liczby linków do strony. Zdecydowanie rekomenduję, aby na cały artykuł dodać – niezależnie od jego długości – jeden odnośnik do strony www. Najlepiej też, gdy nie będzie on słowem kluczowym, a konkretnym wezwaniem do akcji, czyli zamiast linku „salon fryzjerski” dodaj tekst wzywający do konkretnego działania „umów się na wizytę”.
Naturalnie przy większej liczbie publikowanych treści można zastosować przykładowy schemat: na każde 5 artykułów: 2 linki zawierające słowo kluczowe, 2 – z wezwaniem do działania (CTA) oraz 1 z nazwą naszej firmy.