10 taktyk SEO

Poznaj 11 sposobów na pozycjonowanie, które królowały w 2016 r.

11 najważniejszych praktyk SEO w 2016r.

 

Aktualizacja algorytmu Google, znana pod nazwą „Koliber”, zapoczątkowała koniec tradycyjnych praktyk stosowanych w pozycjonowaniu, narzucając pozycjonerom 10 praktyk SEO
Poniżej nowe zasady, które każdy SEO manager powinien znać:

1. Zapomnij o meta tagach zawierających wiele słów kluczowych
Meta tagi służą wyszukiwarce Google do zdobycia podstawowych informacji o stronie. Niestety niewiele osób używa ich poprawnie – miejsce to stało się to workiem, gdzie wrzucanych jest wiele się tyle słów kluczowych.
Obecnie dla wyszukiwarki takie działania stanowią bardziej sygnał o spamowaniu. Google całkowicie ukrócił stosowanie meta tagów zawierających słowa kluczowe, lepiej więc przestać ich używać. Nie tylko zresztą Google to zrobił, Bing także ostrzegał przed ich stosowaniem.

2. Zapomnij także o nachalnym upychaniu słów kluczowych w tekście
Zagęszczenie słów kluczowych to nie to, co w tym momencie jest istotne.
Poza tym nic tak nie wygląda na spam dla odwiedzającego witrynę, jak strona ozdobiona i wypchana dziwacznie umiejscowionymi słowami kluczowymi.
Obecnie wystarczy jedno słowo kluczowe, aby spełnić wymagania Google’a.
Zapoznaj się z moimi wskazówkami na temat tworzenia ukierunkowanych tematycznie treści (zamiast upychania wszędzie słów kluczowych):
• Wybierz temat, który jest na topie, często omawiany w Internecie i pod tym kątem twórz tekst
• Spróbuj użyć frazy pochodzącej z organicznych wyników wyszukiwania.
Sprawdź czego ludzie szukają w Google.

3. Przestań ignorować meta opisy
Meta opisy (znaczniki HTML ) przez ostatnie lata straciły na ważności, ponieważ przestały być czynnikiem wpływających na algorytmy pozycjonujące. Należy pamiętać jednak o tym, że jednak nadal wpływają one na współczynniki konwersji.
Liczne badania przeprowadzonych kampanii internetowych udowodniły, iż meta opisy wpływają na współczynnik klikalności, który z kolei ma duży wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.
Moja dobra rada: przeanalizuj swoje dotychczasowe działania i zacznij dbać o unikalne meta opisy, dostosowane do strony/podstrony/publikowanego wpisu.

4. Pamiętaj o oznaczeniu strony, wykorzystując mikrodane
Być może zauważyłeś już, że duże firmy w wynikach wyszukiwania Google mają opublikowanych więcej informacji na ich temat. To są właśnie mikrodane.
Mikrodane mogą zawierać takie informacje jak: numer telefonu, logo lub adres.
Raz, że dajesz użytkownikom Twojej strony potrzebne im informacje, dwa – takie ustawienia dostarczają robotom Google’a ważne dane.
Do stworzenia własnych Mikrodanych, można wykorzystać program Scheme.
Analizy statystyk stron pokazują, że współczynnik CTR z wyników w wyszukiwarce zwiększa się o 25%, jeśli te informacje są widoczne.

5. Adresy URL witryny – krótkie i obrazowe
Adres URL jest jedną z pierwszych rzeczy, którą robot wyszukiwarki zobaczy, od razu też sprawdzi czy jest on łatwy do wyszukania i kategoryzowania.
Jednym z największych błędów, który popełniają właściciele stron, to przekopiowanie tytułu witryny do adresu URL. Choć w większości przypadków to działa, czasami adres www może stać się on zbyt długi (także trudne do zapamiętania).

6. Efektywnie stosuj znaczni HTML
Znaczniki mówią wyszukiwarce o tematyce strony. W trakcie optymalizacji strony pamiętaj o tym, że Google narzuca limit liczby znaków do 75 Najlepiej jednak wygenerować title do 55 znaków.

7. Używaj znaczników HTML we właściwy sposób
Znaczniki mogą mieć formę: <H1>, <H2>, H3>, aż do <H6>. Ich liczba determinuje ważność każdego z nagłówków.
Ważne jest to, żeby roboty wyszukiwarki zwróciły uwagę na pierwsze trzy, czyli <H1>, <H2> oraz <H3>.

8. Zoptymalizuj tekst „image alt”
Tekst „image alt” jest alternatywnym tekstem, który robot wyszukiwarki zaciąga z kodu strony, aby wiedzieć co przedstawia grafika, której też w inny sposób nie jest w stanie „zobaczyć”. Nie widzą tego, co widzi ludzkie oko.
Wszystko, co mogą zrobić, to odczytać nazwę pliku, opis oraz tekst alternatywny, tzw. „alt obrazka”.
Poświęć chwilę i stwórz tekst alternatywny.
Zoptymalizowany obrazek powinien być tematycznie związany z treścią danej podstrony, więc słowa kluczowe zawarte w atrybutach alt i title w jakiś sposób powinny nawiązywać do artykułu/podstrony.

9. Zadbaj o to, aby linki przychodzące do witryny były naturalne
Zaplecze linków było jedną z pierwszych rzeczy, która zaczęła podupadać, kiedy Google zaczął wprowadzać aktualizację „Panda” i „Pingwin”. Linki niskiej jakości (linki toksyczne), było równoznaczne z tym, że wyniki wyszukiwania były pełne niedobranych i niepotrzebnych treści.
Stale monitoruj, skąd pochodzą linki i miej pewność, że wychodzą z wartościowych stron, tematycznie i branżowo związanych z Twoją www.

10. Zwiększ szybkość ładowania strony
Szybkość ładowania strony ma znaczenie – pomyśl o użytkowniku strony, a także o robotach Google.
Gdy witryna ładuje się dłużej niż 5 sekund, uznana może być za tę mniej wartościową. Pamiętaj o tym i zoptymalizuj ją tak, by była dostępna dla odwiedzającego znacznie szybciej.

11. Tekst
Content is the king.
Tekst musi być unikalny. Ma odpowiadać na pytanie czytelników Twojej strony. Zaspokajać ich potrzeby tak, by nie szukali rozwiązania problemu gdzie indziej.

 

Dodaj komentarz