content marketing

Najlepsza metoda na content marketing

Jaką formę contentu marketingu wybrać na firmową stronę internetową?

Wybór formy przedstawiania content marketingu – w opracowaniu strategii Twojej firmy – powinien być najważniejszym krokiem budowy marki.
To pierwsze decyzje i przedsięwzięcia, które dadzą Ci możliwość zdefiniowania rodzaju treści content marketingowej, w którą Twoja firma powinna zainwestować.

W jakiej formie powinienem rozpocząć działania content marketingowe na mojej stronie?

1) Pierwsze to ustal jakie treści chciałbyś tworzyć, co najlepiej trafi do Twojego potencjalnego Klienta.
Pamiętaj, że komunikaty i treść w opisach na stronie mają pomóc Ci w obsłudze i sprzedaży, a też nie każdy typ przekazu może Ci tę czynność ułatwić.
Przykład?
Proszę bardzo – choćby spontaniczne, niepoparte żadnymi analizami pochopne działania na stronie internetowej (np. zamiast publikować dobre, nowe treści, raz czy dwa razy w tygodniu, zalewanie serwisu nic nie wartymi treściami, niezgodnymi z oczekiwaniami Twoich czytelników).
Efektem tego zamiast zwiększyć zyski, możesz stracić sporo pieniędzy i wiele cennego czasu.
Chcesz poznać rozwiązanie tego problemu?
Stwórz kalendarz publikacji, który pomocny Ci będzie w produkcji wartościowego contentu.
Może także się zdarzyć, że stworzenie atrakcyjnych treści wymagać będzie dodatkowej pomocy, osób zajmujących się pisaniem wartościowego contentu.
Jesteś ekspertem w sprzedaży, w zarządzaniu swoim serwisem i nie masz czasu na pisanie wartościowych treści, śledzenie i podążanie za topowymi tematami?
Zajmij się tym, na czym się doskonale znasz i co tak dobrze Ci wychodzi! Poza tym to żadna ujma skontaktować się ze specjalistą content marketingu,który pomoże Ci ułatwić Twoje firmowe działania.

2) Przeprowadź audyt istniejących już treści, opublikowanych na stronie internetowej.
Zbadaj czy te, które pojawiły się na stronie zoptymalizowane są pod kątem oczekiwań Twojego potencjalnego Klienta (primo) , a wyszukiwarki Google (secundo)?
Sprawdź czego w serwisie brakuje, co chciałaby znaleźć twój Klient, w jaki sposób możesz być o krok dalej przed konkurencją?

a) Uporządkuj treść wg kluczy i typu:
– grupy docelowej
– typu (artykuł sponsorowany, instrukcja, opis techniczny, case study)
– kanału dotarcia do Klienta

b) Utwórz plan działań content marketingowych
Podstawą udanej komunikacji content marketingowej powinno być stworzenie odpowiedniego planu, według którego publikować będziesz treść, która będzie idealnie dopasowana do potrzeb Twoich odbiorców.
Każdy element, który wprowadzi chaos i dezinformację Klienta, może wpłynąć negatywnie na wizerunek Twojej firmy.

c) Kim odbiorcy mojego contentu?
Musisz wiedzieć kim są odbiorcy Twoje usługi czy produktu.
By pomóc sobie w budowaniu strategii dotarcia do potencjalnego kupującego, utwórz model potencjalnego Klienta,
opierając się danych, które posiadasz ze sprzedaży, a także z kontaktu z Klientem, także tym potencjalnym.
Czasem cenniejszą informację zwrotną może dostarczyć Ci utracony Klient, który skorzystał w oferty konkurencji. Dzięki tym cennym wskazówkom (a powody są różne, nie tylko wynikające z ceny) powinieneś zmienić strategię pozyskania zainteresowanego Twoje usługą / Twoim produktem.

Content marketingowe historie, które angażują czytelników…
Świetna opisane historie to takie, które zaczynają się od dobrze postawionego pytania.
Sprawdź co jest teraz na topie w środowisku, do którego kierujesz komunikat. Zaczaruj słowem, przyciągnij treścią…:)
Zastanów się czy w kolportażu publikacji nie pomogłaby Ci przyciągająca wzrok ciekawa i intrygująca infografika?
Ukształtuj zaskakująco publikowaną treść. Niech nie będzie pospolita i niewyróżniająca się!
Pokaż ją światu, poproś swoich czytelników o opinie, komentarze, pozwól treści iść dalej w świat.
Rezultaty mogą przerosnąć twoje oczekiwania, zobaczysz….

….jednak znowu nie wiesz od czego zacząć? O czym napisać? Jak to pokazać? Jak sprawdzić?
Napisz do mnie, a pomogę Ci skutecznie przez to przejść 🙂

Dodaj komentarz